Die Lambdasonde ist der Hauptsensor im Regelkreis der Lambdaregelung zur katalytischen Abgasreinigung (umgangssprachlich: geregelter Katalysator). Ziel ist es dabei, die Abgabe von Schadstoffen wie Stickoxiden, Kohlenwasserstoffen und Ruß zu minimieren. Bei einem Defekt der Sonde kommt es zu einer direkten Störung des Motors, da das Mischungsverhältnis nicht mehr richtig angepasst werden kann - was einen Fehler in der Steuerung bzw. das Notlaufsystem auf den Plan ruft. Keine schöne Vorstellung auf einer Fernreise! Die Lambdasonde ist beim New Defender ungeschützt und damit anstoßgefährdet montiert. Für den Geländeeinsatz empfehlen wir deshalb dringend unser Lambdasonden-Schutzgehäuse. Es ist passgenau aus stabilem Edelstahlblech hergestellt, und wird an vorhandenen Verschraubungen befestigt. Ein TÜV-Teilegutachten ist in Vorbereitung. Gerne lassen wir für Sie eine Einzelabnahme nach §21 der StVZO durchführen. Die Kosten für die Eintragung können je nach Umfang der Umbauten variieren und werden vorab besprochen. Montage 6 AW.
The lambda sensor is the main sensor in the lambda regulation control circuit for catalytic exhaust gas purification (commonly known as the closed-loop catalytic converter). The goal here is to minimise the emission of pollutants such as nitrogen oxides, hydrocarbons and soot. A sensor failure immediately causes the engine to malfunction, because the air-fuel mixture can no longer be correctly adjusted - which, in turn, triggers a control system error and activates the emergency engine control system. That’s not the sort of thing you want to have happen on a long journey! On the New Defender, the lambda sensor is installed without protection and therefore exposed to impacts. That’s why for off-road operation we very strongly recommend our lambda sensor guard. It is precision manufactured out of stainless steel plate and fastened to existing mounting holes by screws. A TÜV (Technical Inspection Association) component certification is pending. We will be glad to arrange to have your vehicle certified on an individual basis according to §21 of the German Road Traffic Registration Ordinance (StVZO). The cost of registration can vary depending on the scope of the modifications and will be agreed in advance. Installation 6 labour units (10 labour units correspond to 1 working hour).